Fuar Fuar Geziyor, Ata Tohumlarını Geleceğe Taşıyor
Yaklaşık 25 yıldır Türkiye'nin dört bir yanında ata tohumlarını üreticilerle buluşturan Nurullah Kılıç, Sinop'ta düzenlenen 1. Karadeniz Tarım, Gıda ve Hayvancılık Teknolojileri Fuarı'nda yerli tohumlara olan yoğun ilgiden memnun kaldığını söyledi.

Unutulmaya yüz tutmuş ata tohumlarının yeniden toprakla buluşması için yaklaşık çeyrek asırdır Türkiye'nin dört bir yanındaki fuarları dolaşan Alper Danışmanlık Proje, Tohum, Fidan, Gübre ve Tarım Market Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Nurullah Kılıç, bu yıl ilk kez düzenlenen Karadeniz Tarım, Gıda ve Hayvancılık Teknolojileri Fuarı ile North Expo'da da yerini aldı.

SİNDER (Sinop İş İnsanları Derneği) öncülüğünde Sinop'taki Örsan Fuar Alanı'nda gerçekleştirilen fuarda, yerli ve milli ata tohumları ziyaretçilerle buluştu. 15 Haziran'da kapılarını açan ve altı gün boyunca devam eden fuarı yaklaşık 70 bin kişi ziyaret ederken, özellikle sebze ata tohumları büyük ilgi gördü.
Ata Tohumlarına Yoğun İlgi
Karadeniz'in önemli tarım organizasyonlarından biri haline gelmeye aday fuarda, doğal ve geleneksel üretim yöntemlerine ilgi duyan üreticiler ata tohumlarına yoğun ilgi gösterdi.
Ata tohumlarının üreticisi Nurullah Kılıç, çalışmalarının amacını şu sözlerle anlattı:

"Dedelerimizin ve ninelerimizin kullandığı geleneksel tohumlarla yapılan doğal üretimi yeni nesillere aktarmayı hedefliyoruz. Kaybolmaya yüz tutmuş ata tohumlarımızı daha geniş alanlarda ekerek çoğaltmak ve gelecek kuşaklara ulaştırmak istiyoruz."

Geleneksel tarım yöntemlerine ve doğal üretime olan ilginin her geçen gün arttığını belirten Kılıç, fuarda gördükleri yoğun ilginin ata tohumlarının değerinin daha iyi anlaşılmaya başlandığının göstergesi olduğunu ifade etti.
Ata tohumlarının yaygınlaştırılması ve daha geniş arazilerde üretiminin yapılması, biyolojik çeşitliliğin korunması açısından da büyük önem taşıyor. Fuar, ticari faaliyetlerin yanı sıra tarım kültürünün yaşatılması ve doğal üretim anlayışının gelecek nesillere aktarılması bakımından önemli bir platform oldu.

Teşekkür Mesajı
Nurullah Kılıç, fuarın son gününde yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
"Tarım fuarının son gününde de bizleri yalnız bırakmayan, yerli ve ata tohumlarına gönül veren başta Adana olmak üzere çevre illerden gelen tüm üretici dostlarımıza teşekkür ediyorum. Kısmet olursa seneye yeniden buluşmak dileğiyle..."

